Kam sa podel môj syr? :O

V Marci som sa dostal konečne ku knihe Kam sa podel môj syr od autora Spencer Johnsson. Túto krátku knižočku, v ktorej sa mnoho krát píše, aká je úžasná a zmenila život miliónom som prečítal za cca hodinku. A zmenila život aj mne?

Prečo som prečítal túto knihu?

Knihu som prečítal, pretože pojednáva o téme zmena. Zmena bola slovo veľmi výstižne pre môj život za posledné 4 roky. Tí, ktorí ma poznajú vedia, na čo myslím. Veď len prácu som menil 3x v tomto období 🙂

Zároveň je mojím dlhodobým cieľom prečítať významné, hodnotné a obohacujúce knihy. Všetky! Nie je ich tak veľa, aby som to nedal za život. A táto kniha k nim patrí – čo sa týka počtu predaných kusov a ohlasov na ňu. Navyše je krátka, teda ak by bola utrpenie, trvalo by len hodinku. Tak som sa do nej pustil.

Jednou vetou by som knihu zhrnul

Kniha je o tom, ako si vybudovať funkčný / nápomocný postoj k zmene, aby keď sa podmienky zmenia, neostali sme prekvapení a hladní (áno, myslím na vás profesionálni vodiči, ktorí do 10 rokov budete nahradení autonómnymi vozidlami a ak teraz nezačnete rekvalifikáciu, môžete skončiť, ako nechcete).

Z akých častí sa skladala?

Mala viaceré časti. Okrem úvodu a samochvály na ňu samu by sa za začiatok dal povedať príbeh o ľuďoch, ktorí sa stretli na stretávke X rokov po strednej.

Druhá časť bol príbeh o postavičkách v bludisku – nosná časť knihy.

Posledná časť bola diskusia ľudí na stretávke o príbehu a akí sú šťastní, že ho počuli a zmenil im život.

Proste kniha netrpí nedostatkom samochvály na seba samu. Keďže milujem narcistov (lebo sám som jedným z nich), určite by som chcel spoznať autora. Žartujem, neznášam narcistov, som na nich alergický! Prečo? Lebo neznášam svoje narcistické črty, moje ego, ktoré mi ničí život a mám kvôli nemu problém byť zjednotení s Bytím, s Ja SOM, s Bohom!

Kľúčové vhľady, ktoré som získal

Uvedomil som si, že ak teraz je firma ochotná platiť mi za moje zručnosti a črty, nemusí to tak byť o 5, 10, 20 rokov. Potrebujem byť otvorený zmene, hľadať jej známky a pripravovať sa na ňu, ak je to možné.

Ak vidím, že vzťah nefunguje, čo môžem zmeniť, aby fungoval? Ak firma nema perspektívu, kam môžem ísť? Čo sa potrebujem naučiť teraz, aby keď príde zmena na trhu, stále som sa mal ‘dobre’? ( aj preto chcem tento rok prečítať 40 kníh a ten ďalší minimálne rovnako. A takto už navždy!)

Aj ľudia v organizáciach majú rôzny prístup k zmene. Niektorí frflú, iní ju vítajú. V mojej firme by som chcel mať kultúru zmeny a prijímať ľudí, ktorá majú takýto prístup.

Čo sa mi páčilo?

Že bola krátka a opisovala veci cez podobenstvo. To je veľmi priateľné pre ľudský mozog, hovorí k nášmu podvedomiu a posolstvo vnímam, že bolo takto účinnejšie odovzdané mne ako prijímateľovi, čitateľovi.

Jazyk bol jednoduchý až detský, písmenka veľké.

Čo sa mi nepáčilo?

Za 90 strán veľkými písmenami a hodinku čítania som zaplatil rovnakých 7.85 EUR ako za 300 strán s malými písmenkami.

Aby som sa dostal k obsahu, musel som najprv 15 minút čítať o tom, aká je kniha úžasná, aký úžasný je autor a ako zmenila život toľkým miliónom ľudí. Veď to akoby som čítal vlastný blog 😀

Čo som si vzal a chcel sa o tom dozvedieť viac?

Change management je na zozname zručností, ktoré si chcem budovať a čítať o nich, to znamená, že to bola prvá a rozhodne nie posledná kniha na tému zmena. Bola jednoduchá a teda som rád, že ma pomohla uviesť do témy.

Zaujímavé citáty

“Life moves on and so should we”

“What you are afraid of is never as bad as what you imagine. The fear you let build up in your mind is worse than the situation that actually exists.”

“The quicker you let go of old cheese, the sooner you find new cheese.”

“It is safer to search in the maze than to remain in a cheeseless situation”

“Sometimes, Hem, things change and they are never the same again. This looks like one of those times. That’s life! Life moves on. And so should we.”

Zaujala vás recenzia?

Získajte viac informácií o

Leave a Reply

