Top 5 najchutnejších proteínových práškov

V minulom blogu som písal o tom, prečo je dobré pravidelne cvičiť a ako začať. Spomenul som aj, že pri pestovaní tohto návyku pomáha investovať doň peniaze v podobe kúpy permanentky alebo výbavy a spojiť si cvičenie s niečím príjemným po ňom. Mnoho športovcov pred a po cvičení pije proteínové koktaily.

Prečo proteínový koktail?

Proteínový kokteil je opäť niečo, do čoho investujeme, to znamená samo o sebe môže pomôcť v motivácii cvičiť. Avšak ak je ten shake nechutný, je vám z neho zle a netešíte sa naň, može prispieť k odradeniu od cvičenia.

Sám mám skúsenosti s nechutnými proteiňákmi, kedy som chcel ušetriť. A nielen, že som neušetril (nakoľko som ich potom vyhodil alebo daroval), ani mi nepomohli vybudovať si návyk, skôr naopak.

Tento rok sme preto začal skúmať trh, recenzie, fóra a dopytovať sa kolegov, čo používajú a chcem Vám odporučiť 5 proteínových práškov, ktoré:

  • Vynikajúco chutia širokému publiku
  • Sú veľmi kvalitné
  • Sú dostupné na Slovensku jednoduchým spôsobom

Spomínané proteiňáky si kupujem zo stránky protein.sk.

BSN Syntha 6 EDGE – Cookies ‘n’ Cream

Keď som ochutnal tento shake robeny v mliekom, myslel som, že odpadnem. Asi 2 týždne som bol na ňom závislý a tešil som sa, ako si ho urobím. Dokonca sú v ňom nejaké hrudky, ktoré keď nasajú vodu, pod zubami krásne chrúmu ako keksy!

Výhody

  • výborná chuť s mliekom, obstojná chuť s vodou
  • kvalitný, etablovaný výrobca
  • používa sa aj ako náhrada stravy – obsahuje tuky, vlákninu a nejaké minerály max 2x denne

Nevýhody

  • O 50% viac kalórií ako konkurencia (v spojení s mliekom až 250 kcal v jednej dávke)
  • za 1 EUR len 27,45g proteínu
  • v balení len len 48 dávok

BSN Syntha 6 EDGE – Chocolate Milkshake

Tento chudí obdobne výborne aj s mliekom aj s vodou. Chuť je mliečna a pripomína mi kvalitný, drahý čokoládový shake v nejakej dobrej cukrárni na terase počas leta. Skutočný dezertný proteín.

Výhody a nevýhody sú rovnaké ako pri predošlom, nakoľko ide o ten istý proteín, len s inou príchuťou.

Optimum Nutrition Gold Whey Standard – Double Rich Chocolate

Toto je globálne najpredávanejší a najslávnejší proteín a Double Rich Chocolate je jeho najpredávanejšia príchuť. Môže poslúžiť ako výborná motivácia a človek ho môže piť s vedomím, že si neubližuje nekvalitou.

Výhody

  • Lahodná chuť s mliekom.
  • 37.1 g proteínu za 1 EUR
  • ľahko sa vstrebáva a trávi

Nevýhody

  • chuť s vodou je len priemerná, nemotivujúca
  • za kvalitu sa platí

Biotech USA – ISO Whey ZERO – Ananas a Mango

Biotech je ďalším z výrobcov veľmi kvalitných proteínov. Iso Whey Zero je proteín na báze srvátkového izolátu, 88% proteínov na 100g. Všetky príchute chutia obdobne dobre s vodou aj s mliekom. Mal som česť mať zatiaľ čokoládu a ananás s mangom a dal som prednosť tej druhej. Z čokoládových príchutí jednoznačne víťazí BSN a po nej ON.

Výhody

  • Výborne chutí s vodou aj s mliekom
  • 36g / 1 EUR
  • Vysoký obsaj proteínu – 88%
  • Výborne sa trávi
  • Nesmrdí, ak zabudnete umyť shaker

Nevýhody

  • Relatívne drahý

BSN Syntha 6 EDGE – Strawberry

Jahodové príchute sú spravidla umelé a nechutné. Nepoznám nikoho, kto by ich s radosťou pil. Avšak BSN sa podarilo urobiť takú jahodovú chuť, že si hovorím, toto je OK. Nie super a nepochutnávam si ako na ostatných od nich, ale hovorím si, že je to na úrovni BioTech Ananas alebo ON Gold Whey Double Rich Chocolate. Takže ak jahodovú príchuť, môžem odporučiť len BSN. Nič iné jahodové a chutné som nepil a ani nepoznám nikoho, kto by niečo jahodové odporúčal.

Výhodu sú rovnaké ako u predošlých BSN príchutiach.

Kolega mi dal ochutnať Best Nutrition Whey Professional. Je to slovenský výrobca a proteín chutil výborne. Mal v sebe však veľa cukru. Na druhej strane dostanete 47g proteíny za 1 EUR. Rovnako si chvália ľudia aj ostatné Best Nutrition výrobky, avšak tie som zatiaľ netestoval.

Ja osobne ostanem pri tých, ktoré som už otestoval a boli podrobené chemickým testom amarickými úradmi a prešli ako nezávadné aj pro 3 dávkach denne. To sú:

  • ON Gold Whey Standard
  • BioTech USA ISO Whey Zero
  • BSN Syntha 6 EDGE

Nehovorím, že ostatné neprešli. Iba som ich nevidel v tých testoch.

Snáď tento príspevok poslúži pri rozhodovaní a v motivácii.

Ak sa zaujímate o proaktívny život, mindfulness a návyky, odporúčam nasledovné linky:

Leave a Reply

