Odkiaľ čerpám materiál na neustále vzdelávanie sa?

V minulom blogu som písal o výhodách neustáleho vzdelávania sa, každodenného čítania a písania. Ako som sľúbil, v tomto blogu by som rád zdieľal niekoľko zdrojov, ktoré ja používam pri učení sa nových vecí a moje studnice nápadov a inšpirácií.

  • Amazon Kindle – na Kindle je dostupných v originály v AJ alebo v anglickom preklade takmer všetko, čo chcem čítať. Naozaj, našiel som len minimum kníh, ktoré som chcel čítať a nemali ich. Výhodou Kindle je, že knihy si môžem kúpiť za pár sekúnd 1 kliknutím a kniha je mi doručená okamžite a môžem čítať. Rovnako cez Martinus si môžem kúpiť e-knihy v SJ alebo CZJ. Kindle knihy sú niekedy drahšie a niekedy lacnejšie ako originály. Moja skúsenosť je, že celkovo človek ušetrí, pretože som si kúpil a čítal aj veľa kníh zdarma alebo za 1-3 EUR, ktorých tlačené verzie stále 10 a viac EUR. Môj Kindle wishlist obsahuje už cca 150 kníh z oblasti fikcie a najmä náučnej / motivačnej literatúry.
  • Audible – Audible je dcérska spoločnosť Amazon-u a rieši audioknihy. Môj wishlist má cez 50 záznamov. A ak ste šikovní, viete si za 220 EUR nakúpiť skrze členstvo knihy za cca 1000 EUR. Niektoré kurzy stoja napr. 59 USD, 49 USD pre členov a ak si kúpite ročne predplatné za 220 USD, máte k dispozícii 24 kreditov a 1 kredit = 1 kniha v akejkoľvek hodnote. Ja si teda za kredity kupujem drahé knihy od 30 EUR a za peniaze tie lacnejšie alebo tie v akcii. Audible počúvam najčastejšie cestou do práce v autobuse. Kapitoly v kurzoch majú cca 30 minút, kapitoly v knihách cca hodinu.
  • Pocket – táto apka mi umožňuje stiahnuť si akýkoľvek článok v parádnom formáte na offline čítanie napr. v telefóne alebo na PC. Výhodou je, že články môžem aj počúvať v AJ cez vstavanú text-to-speech funkcionalitu, tagovat, indexovat, zdieľať. Veľkou výhodou je, že aplikácia podľa toho, čo si odkladám, mi ponúka mnoho podobných inšpiratívnych článkov, ktoré si ukladajú používatelia ako ja.
  • Quora – Quoru používam denne, je to studnica nápadov na všemožné knihy z rôznych smerov alebo rôznych “how-tos”. Chcem vedieť, ako schudnúť? Ako zlepšiť tréningové výsledky? Aká je najlepšia kniha na danú tému? Na Quore je mnoho ľudí – kvalifikovaných alebo menej – ktorí odpovedajú na podobné otázky ľuďom ako ja. Väčšina môjho wishlistu kníh na čítanie bola zostavená na základe odpovedí ľudí na Quore.
  • Calm – Calm je apka plná mindfulness kurzov. Verzia zdarma obsahuje základné mindfulness kurzy a meditácie. Kúpil som si ročné predplatné, ktoré sprístupní desiatky ďalších mindfulness kurzov a meditácii ako “21 days of calm”, “7 days of gratitude” a pod. Skutočne odporúčam aspoň free verziu a ak to myslíš vážne s mindfulness, treba platenú verziu.
  • Goodreads – sociálna sieť čitateľov. Tu je opäť kopec inšpirácie k čítaniu a vzdelávaniu.
  • TEDx – TEDx je pre mňa zdrojom inšpiratívnych video prednášok. Skvelá vec, keď sa stane, že raz za čas žehlím 🙂
  • Cestovanie – tak toto ide viac do peňazí, avšak ísť niekam, vidieť inú kultúru a byť vystavený inak zmýšľajúcim a žijúcim ľuďom je skutočne obohacujúce pre mňa.
  • 144 miest, kde môžeš získať kvalitné univerzitné vzdelanie zdarma

A čo potom, keď sa niečo naučím? Otvorím Evernote (ako aj teraz doň píšem) a zapíšem si poznámky. Ak čítam v Kindle, zvýrazňujem si pasáže a do Evernote ich jednoducho skopírujem z môjho Kindle web účtu.

Takže tak. V budúcom blogu by som chcel písať o tom, prečo by mal každý čítať “7 Návykov Skutočne Efektívnych Ľudí” a potom prečo by mal každý čítať knihu “Nenásilná komunikácia” od M. Rosenberga.

Otázka na záver:
Lajkli ste už Facebook stránku našej komunity Žijem v prítomnosti? Ak nie, je možné to zmeniť dvoma klikmi 🙂

Ak máte záujem dozvedieť sa viac o mindfulness, tu je zopár linkov:

Bola preložená aj kniha od oxfordského profesora M.  Williamsa do slovenčiny a dá sa kúpiť napr. v Martinuse:

http://www.martinus.sk/?uItem=208400

Leave a Reply

