Prečo som prestal písať o Mindfulness?

Keď som začal blogovať v roku 2014, mojou ústrednou témou bolo mindfulness a cieľom bolo priblížiť Oxfordský mindfulness, konkrétne mindfulness-based cognitive therapy (MBCT) slovenskému publiku. Sám som si programom prešiel na základe knihy a pridruženej audio-knihy a táto skúsenosť bola pre mňa “pivotálna”. Teda pred tým a po tom.

Prečo som teda prestal písať? S jednou známou, od ktorej som sa o mindfulness a jeho využití v terapii úzkosti a depresie dozvedel, som konzultoval viaceré problémy, ktoré som v marci 2015 riešil. Poradila mi zanechať písanie a najmä písanie o mindfulness, pretože:

  • Kvôli blogom som mindfulness stále riešil na úrovni kognícií, nie skúsenosti, tzn., že som o tom viac premýšľal, ako praktizoval. Žil som kvôli blogovaniu viac v hlave ako “tu a teraz”.
  • Bol som v strese. Vzal som na seba bremeno spracovať tému komplexne, pripraviť všetky možné inštrukcie k meditačným cvičeniam, chcel som nahrať audio inštrukcie… A zároveň popri ťažkých problémoch, ktoré som v tom období riešil, som chcel písať 1 vyčerpávajúci blog týždenne. Nútil som sa do toho, tlačil sa a neprospievalo mi to.
  • Cítil som sa zvláštne, že prekladám veľkú časť textov z knihy od prof. Williamsa bez súhlasu vydavateľa. Nevedel som, či porušujem autorské práva, avšak necítil som sa z toho komfortne
  • Ostatné dôvody, ktoré tu nechcem približovať

To, že som o mindfulness prestal písať, neznamená, že som mindfulness prestal praktizovať. Práve naopak a ešte intenzívnejšie. A moje mindfulness prešlo aj svojou spirituálnou transformáciou, keď som zistil, že kontemplatívna modlitba v kresťanskej tradícii je “mindfulness of God”. A že všetky cvičenia sú vlastne inštrukcie ku kontemplácií, pretože “v Bohu žijeme, hýbeme sa a sme”.

Inými slovami, už “nemeditujem”, ale kontemplujem. Pretože o rozvoj kontemplatívnej mysle v mindfulness ide. Kontemplatívna myseľ je “mód byť” ako doplnok k nášmu bežnému módu bytia a zmýšania – módu robiť.

A čo plánujem ďalej?

  • Túžim si licencovať kurz na mindfulness z UK,
  • preložiť ho do Slovenčiny a
  • ponúkať ako službu tu v Bratislave. Ako laik a len za dobrovoľný príspevok. Avšak bol by som rád, keby sa mi vrátila po 1-2 turnusoch investícia do licencie.

Takáto forma mi oproti blogu prinesie čisté svedomie, že som si zakúpil právo pracovať s mindfulness materiálmi. A mám ambíciu si na licenciu vydupať zľavu, keďže tie materiály tak, ako sú, nemôžem použiť, musím si ich preložiť.

Otázka na záver:
Lajkli ste už Facebook stránku našej komunity Žijem v prítomnosti? Ak nie, je možné to zmeniť dvoma klikmi 🙂

One thought on “Prečo som prestal písať o Mindfulness?

  1. Na to jsem ale, jako na tu hlavni podstatu, o cem to vsechno je, ze mindfullness je o kontemplaci Boha, vlastne prisla take:-)

Leave a Reply

