Ako si prezliecť železnú košeľu?

Pred niečo vyše rokom som sa začal zaoberať zvykmi. Prečo? Pretože zvyky tvoria veľkú väčšinu nášho dňa. Od myšlienok, v ktorých sa točíme od zobudenia cez emocionálne reakcie na obvyklé stimuly až po to, ako rozprávame, kedy a čo robíme. Tak som si povedal “zmeň svoje zvyky, zmeníš svoj život”. Alebo ako píše Steven Covey vo svojej knihe 7 Návykov Skutočne Efektívnych Ľudí (o ktorej ešte bude reč):

“Zasej myšlienku, zožneš čin, zasej čin, zožneš návyk, zasej návyk, zožneš charakter, zasej charakter, zožneš osud”. Osud v zmysle, ako prežiješ a skončíš svoj život, čo tu po sebe zanecháš. V nijakom zmysle to nie je deterministické, práve naopak.

Nebol som veľmi spokojný s mojím životom, emocionálnym prežívaním, zmýšľaním a následnými činmi, zvykmi a charakterom, ktorý som mal… A ani sa mi nepáčili moje odpovede na otázku: “Ak budeš každý týždeň robiť veci ako si robil tento posledný, kým budeš o 10 rokov?”

Tak som sa rozhodol skúmať zvyky. A moje skúmanie mi prinieslo ovocie a rád by som sa podelil o poznanie, ktoré som získal a osvojil si počas implementácie.

V najbližšej dobe by som rád napísal pár blogov z mojich poznámok na nasledujúce témy:

  • Čo sú zvyky a aký vplyv majú na náš život?
  • Ako zmeniť svoje zvyky?
  • Kríza ako príležitosť k radikálnej zmene
  • Kľúčové zvyky pre zmenu k lepšiemu
  • Vôľa
  • Prečo by mal každý prečítať a implementovať 7 Návykov Skutočne Efektívnych Ľudí?
  • Plus nejaké ďalšie tipy a triky pre zdravý život

Cieľom týchto blogov nie je písať o hlbokých zmenách, ktoré niektorí ľudia potrebujú urobiť s certifikovaných terapeutom alebo koučom, aby zmenili na podvedomej úrovni procesy svojho prežívania. Skôr je to zavedení niektorých návykov na úrovni správania, ktoré môžu významne ovplyvniť to, ako žijeme a ako sa v tom našom žití cítime a ako si život užívame. Ak sa teda cítiš depresívny, emocionálne labilný, potrebuješ riešiť svoj strach, častú úzkosť, hnev, problémy vo vzťahoch a podobne, tieto blogy nie sú zdrojom pre teba. Môžu ti pomôcť, avšak nebude v nich riešenie na takéto problémy.

Zdroje, z ktorých budem čerpať:

Zatiaľ, kým blogy budú pribúdať, odporúčam si prečítať niečo z mojích starých o mindfulness, pretože uvedomenie si je základ každej zmeny. Aj zmeny návykov.

Otázka na záver:
Lajkli ste už Facebook stránku našej komunity Žijem v prítomnosti? Ak nie, je možné to zmeniť dvoma klikmi 🙂

One thought on “Ako si prezliecť železnú košeľu?

Leave a Reply

