Modlitby pre zamilovaných :)

Dnes je sv. Valentína a ja mám tú milosť, radosť a požehnanie, že smiem byť šťastne zaľúbený 🙂 Je pre mňa zázrak, ak sa stretnú dvaja ľudia a sú ochotní začať sa spoznávať, zisťovať spolu, že láska je krásna, no aj bolí. A tohto zázraku smiem byť svedkom. Chvála Bohu!

Veľmi túžim, aby Boh bol uprostred nás, v našom strede a aby naše spoločné kráčanie nebolo len kráčaním k sebe navzájom, no najmä spoločnou púťou za Ním, k Jeho srdcu. Preto som si urobil malý prieskum, zozbieral a preložil som niektoré modlitby, ktoré by som sa chcel modlievať spolu s priateľkou okrem tých spontánnych, Duchom vedených modlitieb.

Mám nádej, že pomôžu prehĺbiť aj váš vzťah a vniesť do neho Otcovu blízkosť a Lásku. Buďte veľmi požehnaní.

Modlitba sv. Františka za pokoj

Pane Ježišu, urob ma tvorcom pokoja, aby som vnášal lásku, kde panuje nenávisť, odpustenie, kde sa množia urážky, jednotu, kde vládne nesvornosť.
Daj, aby som prinášal pravdu tým, čo blúdia, vieru tým, čo pochybujú, nádej tým, čo si zúfajú, svetlo tým, čo tápu vo tmách, radosť tým, čo smútia.

Daj, aby som sa snažil skôr potešovať iných, než aby mňa potešovali, skôr chápať iných, než aby mňa chápali, skôr milovať iných, než aby mňa milovali.

Pretože len keď dávame – nadobúdame,
len keď zabúdame na seba, nachádzame seba samých,
len keď odpúšťame, dostáva sa nám odpustenia,
len keď odumierame sebe, povstávame k večnému životu. Amen.

Modlitba pre páry

Náš spoločný nebeský Otecko,

ďakujeme Ti za dar života. Počas nášho pozemského putovania si nás viedol k sebe a dal si nám milosť nájsť sa. Doprial si nám lásku nádhernú a hlbokú. Ďakujeme Ti za ňu. Odovzdávame našu budúcnosť do Tvojich rúk. Vstúp, prosíme, do nášho vzťahu a ak je to Tvoja vôľa, priveď nás až k naplneniu lásky v manželstve. Pomáhaj nám prekonávať všetky problémy, nezhody a odlišnosti. Daj, aby sme sa jeden od druhého učili a nech si nezúfame nad nesúladom pri vzájomnom spoznávaní sa. Nech silu našej, Tebou požehnanej, lásky nepremôže nijaký konflikt. Slnko Lásky nech nezapadá nad úskaliami nášho vzájomného vzťahu, nad ťažkosťami, ktoré do každého vzťahu patria. Nech Pane náš vzájomný vzťah nie je cestou od Teba, ale nech si vzájomne pomáhame k blízkosti a jednote s Tebou.

Daj nám, prosíme, vzájomné pochopenie jeden pre druhého. Nauč nás si vzájomne rozumieť, aby naša láska – spojená s Tvojou Láskou – stále silnela, rástla a prehlbovala sa. Kráľ, Otec, Ty si Láska. Pomáhaj nám, aby sme na Teba nikdy nezabudli. Daj tiež Ducha Svätého všetkým, ktorí do nášho vzťahu patria.

Pane, ak je naša spoločná budúcnosť Tvojou vôľou, doprevádzaj nás na našej ceste a dopraj nám obom zdravie tela a duše. Pomôž nám tiež žiť v čistote a pravde, úprimnosti pred tebou a jeden pred druhým. Ďakujeme Ti jeden za druhého a tiež za to, že ty si Pán Lásky. Veľmi túžime spolu zostať, tak ak to nie je proti Tvoje svätej vôli, dopraj nám krásny, bohatý a dobrodružný spoločný život, aby sme spolu mohli založiť rodinu.

Modlitba zamilovaných

Láska je trpezlivá;
Pane, daruj mi trpezlivosť, ktorá dokáže znášať ťažobu každého dňa.

Láska je veľkodušná;
Pane, pomôž mi usilovať sa skôr o jej dobro než o dobro vlastné.

Láska nezávidí;
Pane, nauč ma radovať sa z každého jej úspechu.

Láska sa nevystatuje;
Pane, umierni ma, aby som jej nevyhadzoval na oči, čo pre ňu robím.

Láska nie je domýšľavá;
Pane, daj mi odvahu povedať, že som urobil chybu.

Láska je úctivá;
Pane, daj, aby som v jej tvári uvidel vždy Tvoju tvár.

Láska nie je hnevlivá;
Pane, pomôž mi vzdať sa slov a skutkov, ktorú ju zraňujú.

Láska nepočítá krivdy;
Pane, zmieruj nás v odpustení, ktoré zabúda na krivdy.

Láska nemá radosť z nespravodlivosti;
Pane, otvor naše srdce pre potreby ľudí vôkol nás.

Láska sa raduje z pravdy;
Pane, veď naše kroky k Tebe, veď Ty si Cesta, Pravda a Život.

Láska všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží.
Pane, pomáhaj nám znášať láskou dni, ktoré spoločne prežijeme, pomáhaj nám veriť, že láska aj hory prenáša, pomáhaj nám dúfať v lásku aj navzdor všetkému, čo ju chce udusiť.

9 thoughts on “Modlitby pre zamilovaných :)

Leave a Reply

