Prečo milujem jar?

 

Hoci podľa kalendáru je ešte stále zima, vonku už je pár týždňov jar. Veď snežienky už odkvitajú, stromy pučia a už som počul aj sťažnosť, že na behanie vonku je už príliš teplo.

Pre mňa je jar a leto MOJE obdobie. Teším sa naň od septembra a nemám ďaleko, aby som strihal meter ako na vojne, v očakávaní, kedy už konečne príde 🙂

Jar a leto nemilujem len tak nezištne, ale pretože

  • Milujem pučiace a neskôr zakvitnuté stromy, strašne si ich užívam, chodím od stromu k stromu a kontemplujem, ako sa prebúdzajú k životu!
  • Milujem tú krásnu jasnozelenú farbu listov a trávy, kým je ešte mladá. Niekedy som bol v strese a bál som sa, že to premeškám a napr. bude pršať 2 týždne a ja si tie farby neužijem dostatočne, ako chcem. Teraz to už mám, chvála Bohu, bez stresu 🙂
  • Milujem zakvitnuté stromy a kvety všeobecne. Páči sa ti viac prechádzka v novembri pod opadanými stromami alebo v Apríly pod tými istými stromami zakvitnutými? Ja mám svojho favorita 🙂
  • Milujem vziať bajk, na celý deň vypadnúť a vrátiť sa až večer, vziať so sebou Kindle a čítať si v tráve na lúke v Karpatoch a potom sa vráťiť domov špinavý a spotený s tým skvelým pocitom 🙂
  • Milujem posedenia na teraskách, v kaviarňach a puboch… Aj v zime je fajn sedieť dnu, no na jar, ak je vonku krásne… Kto ma dostane do tej pivnice?
  • Milujem náhodné stretnutia s priateľmi v lete na Draždiaku, na hrádzi a posedenie pri Pivku v Oáze
  • Milujem spoločné cyklovýlety a letné dovolenky, kde spoznáme nové krajiny, nové kultúry a utužíme priateľstvá
  • Milujem moje letné vône, ktoré používam pokutne aj v zime, no tie zimné mi nevoňajú… A tie letné v lete voňajú vhodnejšie.
  • Milujem skutočnosť, že keď je pekne, som v práci kratšie a športujem, oddychujem a keď je škaredo, pracujem dlhšie a nadrábam si hodiny, aby som mal do zásoby, keď bude pekne 🙂
  • Milujem hormóny, ktoré sa na jar prebudia a som šialený, šibnutý a neviem sa zmestiť do kože
  • Milujem svoje slnečné okuliare a ako cez ne svet vyzerá
  • Milujem, keď tak príjemne slnko hreje na tvár, moje oči prijímajú viac svetla a v mozgu sa vylučujú vďaka tomu všetky tie fajné chemikálie 😀

To ešte nie je všetko, čo na jari milujem, len mi práve teraz viac nenapadá.

One thought on “Prečo milujem jar?

  1. Ja mam kazde obdobie rad … pokial neprsi a nie je blato 😉 Blato som neznasal ked ho bol plny dvor doma. A paci sa mi slovne spojenie “strašne si ich užívam” 😀

Leave a Reply

